Selamat Hari Raye

Celaka punya Internet, penat aku taip panjang2 sumpang seranah sempena Aidilfitri ni hilang plak entry tuh... hujan lebat amat tadi so server kene restart ler kot...

Dah sebulan aku tak menulis, alkononnya nak menjaga ibadah ler... ptuiiii ahahahah sebenanrnya malas dan takde mood dan jugak amat sibuk sekali nak meghabiskan separuh batch 3 ni... Masa posa banyak benda berlaku sampai rasa nak muntah kalau aku fikir2kan.

Dalam pada tu ada gak good news - si saiko jantan akhirnya pergi jua... bergembiralah wahai cik siti ku... dia sudah takde lagi untuk mengganggu mu... ahahaha katanya contract dia dah abis tapi dia beritahu bebudak opes dia sakit... muahahahah memnag bawak penyakit pun.. penyakit anjing gila!



Cakap pasal anjing (ni nak mula berita kurang gembira la ni) si doggy panggil meeting kat sini, dua minggu sebelum raya. Bebudak ni punya la berharap doggy nak announce pasal duit raya (jangan harap la...) aku dah tau tetiba je dia dtg ni tak lain tak bukan berita mesti buruk punya la... lagipun from my meeting ngan monyet the day before monyet mengaku yang kita ni dah kering, dry... tarak luit lagi... of course yang di salahkan pekerja la... sebab submit invoice lambat dekat 7 bulan! So tahun ni dapat satu invoice je. Tu lah, dulu sombong, dah bebaik dapat abiskan first batch dalam 3 1/2 months pi nye tolak duit allowence ngan ot bebudak, tukar management. Kalau tak, bebudak ni sume ada semangat dan tak berkira, pastinya tak lambat delivery batch 2 dan pastinya duit allowence dan ot yang di bayar tak melebihi duit denda akibat lambat. Yang bestnye, doggy finally acknoledged yang batch 1 hantar cepat - he wondered how it could be done then, but not now. duh.... tengok ler sapa yang jaga wei... So doggy pun announce la... seperti biasa dengan mukadimah bongkaknya - wahhh kompeni bagus (aku bagus dengan kata lainnya) pekerja yang tak bagus... oleh sebab tu duit meal allowence ngan ot takkan dibayar berkuatkuasa bulan lepas...

What the fuck? Bulan lepas bulan lepas ler... start ler bulan ni kalau tanak bayar pun... dan kalau dapat deliver pada oct 28 dan nov 28, baru ler claim2 lepas tu akan diconsider... diconsider tu, bukan akan dibayar... Pastu boleh siap cakap, i rather pay ur salary than having to dengan kata lainnya, terminate everybody... Dol betul... cakap makan keling. Cuba la cerita dengan lebih humble, "saya nak minta tolong on behalf of kompeni. Kita ada masalah kewangan sebab dapat submit 1 invoice je tahun ni. Kene denda lagi. Saya tahu awak sume keje keras tapi nak kene siapkan projek ni, so kami tak dapat bayar meal allowence dan ot buat masa ni. InysaAllah bila dah stable balik kita akan fikirkan cara untuk kembalikan sistem meal allowence dan ot ni"... Haaaa kalau la doggy cakap cenggitu, mungkin tak ramai yang membara hatinya hari tu. Mungkin pekerja akan lebih rela bekerja untuk percuma 2 - 3 bulan ni...

Hai... ini la akibatnya bila asik kene sumpah seranah dengan pekerja yang teraniaya... tak berkat oiii.... ni sumpah dah mengena la ni...

Aku, dalam hati senyum je... gelak sendirik sebab aku tau cerita hujung pangkal, aku pun teraniaya juga.. dan ini adalah salah satu doa aku yang tuhan makbulkan. Amin...

PADAN MUKAAAAA!!!

I'm reading: Selamat Hari RayeTweet this!

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger