Apa Ke Jadah Da....

Semalam dipanggil meeting untuk beritahu yang kami ni sebenarnya burung - ikut arus masa dan cuaca... pindah... setahun dulu disuruh pindah sini, skang, setahun kemudian disuruh pindah balik... nomadic betul...

Tulah dulu dah kasi tau tak mau dengar. Kan dah bazir duit dah buat macam2. Kalau ikut cakap dari dulu takde la macam2 masalah logistic la, claim la itu ler ini la... yang jadik mangsa pekerja la. Semalam tu macam sesi nak menegakkan benang yang basah. Kononnya kene potong tu bukan pasal kompeni tapi tuan punya building tak tak bayar bil. Yo lah tu... kalau dah tau dari dulu (bertahun katanya) tuan punya building tak bayar bil, apa ke jadahnya suruh kitorang duk sini? Apa ke jadahnya pasang studio memahal...

Ahahaha paling kelakar plan diorang ni nak buat memacam la kat opes baru tu 9000 kaki persegi wooo... kondo aku pun tak sampai 1000 kaki persegi... jenuh ler nak berjalan besau2 sebanyak tiga tingkat tu... haaaaa kolej tak laku ni akan di tukar nama baru dan macam2 lagi ler perancangan yang diberitahu... orang kata kita merancang tuhan menentukan kan? tapi kat sini lain... dia sorang rancang, tapi takde orang yang betul2 berkelayakan nak jalankan atau tentukan apa yang dirancang berjalan lancar...

Kononnya nak ada training itu ler, ini ler, nak ada juga management team baru - tapi kalau management team pun selalu tukar2 orang, asik orang baru kuar masuk, macamana nak ada team baru? macamana nak berjalan lancar seperti dirancang?

Tengok ler nanti, aku malas nak cakap banyak... dengau je la apa dorang nak kata... disuruh pindah, pindah ler aku... disuruh duduk sini, duduk ler aku... Tapi tak sabar gak nak pindah balik KL sebab boleh la jimat macam dulu2... pi keje pun 15 minit je dah sampai wakakaka takde la aku nak lambat2 lagi macam kat sini... orang buat taik ngan aku... aku berak kan taik yang lagi besar untuk dia...

Muahahahahahah chow!

I'm reading: Apa Ke Jadah Da....Tweet this!

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger