Woi! Bayar La Woi!

Haaa ni lepas 8 hari aku pendam tak menulis dalam nih....

Duit part timer dorang tak bayar-bayar lagi dan yang kene ambush... aku jugak! Balik2 aku dapat phone call, terima sms tanya bila paymnet... penat dah lah janji-janji kat orang ni... dorang pun bukan belum habis buat keje... kata hari tu dan dalam surat lepas SKP nak bayar... ni dah 2 bulan lepas SKP pun tak bayar lagi.. sampai dorang tanya aku - company ada problem ke?


Haaa apa yang aku nak jawab? Kata ya kang bawak fakta palsu pulak.. dan bila tanya finance sentiasa menafikannya... duit ada... kalau takda duit takkan boleh bayar claim dan gaji on time! Itu aku tau ler ngok... tapi kalau gitu apasal duit part timer yang dah berbulan2 tangguh tu tak bayar... dalam surat agreement kata after terima SKP tau!


Kencing la lu orang...

Dan dah beberapa kali aku membuat janji kosong pada orang-orang ni... ye la, ada tu harap duit freelance aja... dorang nak makan jugak wei...

Nasihat aku, bayar la sebelum lebih ramai orang menyumpah. Rasanya dah banyak kali dah kene sumpah kompeni ni... aku rasa la kan. Pastu untuk projek akan datang ni nak guna part timer-part timer yang sama gak... bukan orang lain dorang ni... keluarga sendiri kompeni gak... susah2 carik orang dorang ni jugak yang kita carik. Bila nak mintak buat keje tu semua kene cepat, semua kene perfect dan bagus, kalau tak doggy condemn tapi part nak bayar... KEMUT!

I'm reading: Woi! Bayar La Woi!Tweet this!

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger