Merry Christmas

Kal El would like to wish all Malaysians and Christians worldwide a Merry Christmas. May this Christmas brings you joy and happiness.

Yoshinoya, KLCC SIgnatures Food Court


Fried Dumpling

Another nice eating place kat Signature Food Court in KLCC is Yoshinoya Stall. I haven't tried the main dishes here (Serving Japanese Food duh!) but I've tries the Fried Dumpling (kalau tak silap namanya). Gerainya berhampiran Nasi Lemak Adik dan bersebelahan dengan Kyros Kebab dan Western Food di Signatures Food Court KLCC (Going up the excalator, it's on your right). Boleh tahan, Kal El sukakan rasanya - considering that I am not really into Japanese Food kan- kira boleh lah!

Nasi Tomato @ Bukit Antarabangsa Stall


Nasi Tomato dengan Acar Pencak

Salah satu yang menarik kat puncak Bukit Antarabangsa ialah Nasi Tomato ini yang dijual di sebelah malam berdekatan dengan 7 Eleven. Dia bukan di kedai tetapi sebuah gerai bersebelahan gerai burger di kanan 7E dan kedai elektrik/lampu di Bukit Antarabangsa.


Kal El suka akan rasa Nasi Tomato ini, sedap lauk ayamnya dan acar pencak memang padan dengan rasa Nasi dan lauknya. Di gerai tersebut ada juga menjual Nasi Lemak tapi Kal El lebih gemarkan Nasi Tomato ni. Cubalah!

Nasi Lemak Adik, KLCC SIgnatures Food Court

Voted the MOST Expensive Nasi Lemak in the World!

Inilah dia rupa nasi lemak paling mahal pernah Kal EL makan. Percaya atau tidak it costs me RM12.60 for this plate of nasi lemak. Lauknya daging rendang, sambal tumis, telur rebus sebiji, bergedel dan kentang goreng. Walaupun begitu rasanya tidaklah setanding harganya. Lebih berbaloi kalau ke Nasi Lemak Boss di Ampang atau Nasi Lemak Antarabangsa di Kampung Baru.
Susun atur lauknya yang pelbagai memang menarik perhatian (dan juga duit dalam wallet anda) tapi cubalah dulu baru dan nilaikan sendiri. Mungkin ianya hebat bagi anda tapi tidak bagi Kal EL.

Kisah Penyucian Jiwa Tertangguh Lagi

Assalamu'alaikum. Masih berkesempatan Kal El mengucapkan Salam Aidiladha di hari ke tiga ini. Aidil Adha Kal El yang semamangnya lain sejak 4 tahun lalu dengan ketiadaan ibu, tahun lepas dengan serangan strok dan tahun ini dengan renal failure dan yang paling hampir trajedi di Bukit Antarabangsa. Kal El telah tinggal di sebelah atas tempat kejadian sejak 5 tahun lalu. 


Kal El demam sejak beberapa malam sebelum kejadian dan pada malam kejadian Kal El telah tidur begitu lena sejak lepas Maghrib hinggalah tersedar kerana terasa bahang panas jam 5 pagi. Elektrik pun dah putus. Tak mahu kejutkan KN sebab dia kelihatan begitu lena. At the same time along pun sms tanya black out ke? Oleh kerana she was asking the obvious and it was 5 in the morning I chose to answer her sms so much later which I did at 6+ Kal El duduk lah terkebil2 tak tau nak buat ada sambil sekali-sekali terkulai tertido. Sekali-sekalai juga dapat kedengaran bunyi siren pihak berkuasa dan helikopter mundar mandir. 

Kami di atas bukit tersebut yang dipisahkan oleh tempat kejadian, seperti di sebuah pulau yang terputus komunikasi. Tak tau apa yang terjadi. Fikir Kal El mungkin ada accident sebab tu banyak siren kedengaran dan elektrik terputus. Kal El tertidur semula.

Jam 7:15 pagi kawan Kal El dari Kedah, Wan call kata ada kejadian rumah runtuh dan seorang maut dan Kal El mula la put pieces together. So Kal El call papa to check kalau-kalau dia tahu apa-apa, rupa-rupanya dia masih di masjid and have not heard anything. He said to wait he'll check. About an hour later he called, katanya ada tanah runtuh berdekatan masjid. 3 buah terlibat. So we both thought ok sekejap je and the roads will be cleared in no time. 

KN woke and jumped into action gear to snap photos of the scenes (pasang telinga rupanya hehehe) and wenr to shoot some really valuable pictures. Papa came with Sapit to send us some food supply if we're out of food and was shocked to see it was actually 14 bungalows involved damanging nearly 3 rows of bugalows, in which two was across a two lane road and a monsoon drain.


Only the mosque at the starting of the row and 3 more bungalows at the end of the row were untouched. Seeing this papa began to panic and started asking around how could I be taken out from the hill as I have a dialysis due at 3pm the same day. He finally sneaked behind the rescue teams and walked up hill to my place. KN picked him and Sapit up from there.


I got to know he shocking news from friends who had already called. Along too had dropped by to leave breakfast and told me what happened. She saod that we had to be evacuated. Luckily Sapit and Papa was there to help as I couldn't do much. With the 7 kids we refused to leave (because we do not know how long we had to leave the house). So, in a hurry Kal El masuk saja apa yang sempat dan bergegas bersama papa ke padang permainan Bukit Utama. I was checked by the attending doctor and put on board the hellicopter to HKL. I did a round of dialysis and went home to papa's house.

I don't know what to feel
I feel sad but I couldn't cry
If there were tears it was long dry
I don't really know what to feel
The future's becoming more uncertain
It looks rather bleak and murky
May have to let go the only thing I treasure, 
I care most
I burnt the midnight candle so that I enjoy what I have
 and make the place a home sweet home for us
To create beautiful memories of a family
All I can do now is keep praying  and hoping 
For us to return there safely and be merry again

Please pray with us. 
Thank you.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger