Al Kisah Pengecut


Dalam kompeni aku ni ramai sungguh yang pengecut, tapi pengecut paling besar ialah kepala dia la... ketua dia... si doggy tu... baru sorang kat sini kene terminate tapi main kasi surat letak atas keyboard je... bukan nak kasi ngan tangan. Gitu ler kat sini... no verbal communication, just a mere gesture of leaving the letter on the person's table and that's it - no follow up or whatsoever.
Aku dah kene dulu, my contract renewal was treated the same. Tinggal atas meja and expect people to find it.

Bali kisah termination ni - dah la letak je surat atas meja pastu dalam surat tu tak kasi tau pulak apa sebabnya nak terminate - kasitau serving 30 days notice dan bila last day je... hey ingat orang ni keje main2 ke? Ingat people will be satisfied with the no explanation given ke? Sekali orang saman ko kat labor office for unjust termination baru padan muka.

Things have to be in black and white, peoperly written and explained, baru la orang akan hormat dan pandang tinggi pada kita. Kalau dari nak potong duit sampaikan hal berenti2 ni main hentam keromo macam dunia ni ko yang punya... susah ler...macamana orang nak hormat, macamana business nak maju?

Hmmm entah la aku nak cakap apa pun aku tak tau. Ikut hati macam dah malas keje sini tapi sebabkan i need the money, i'll be strong and stay strong ler tapi keje kene ler carik jugak, lambat laun apa jadi kat orang lain mungkin jadi kat aku.

Ramai yang beranggapan ni keje si Apek sorang tu... si apek yang busuk hati mulut mengalahkan speaker, muka bertalam dua. Takpe.. ada lori ada bas, ada hari boleh balas. Nanti tau ler nasib dia... apa2 hal aku update ler dalam ni... hati aku pulak yang membara!

I'm reading: Al Kisah PengecutTweet this!

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger